sobota, 18 kwietnia 2015

Zielona szkoła - Pieniny 2015 - dzień 5

Ostatni dzień pobytu minął nam w całości na podróży powrotnej do Warszawy, z dłuższym przystankiem na zwiedzanie Krakowa. Dzień przywitał nas deszczem. Po śniadaniu szybko spakowaliśmy się do autokarów i wyruszyliśmy  w podróż. Do samego Krakowa padał deszcz, momentami dość intensywny. Perspektywa zwiedzania dawnej stolicy Polski w deszczu nieco nas martwiła, ale na szczęście tuż po przejechaniu znaku z napisem Kraków deszcz nagle zgasł i gdy dojechaliśmy na Plac Matejki gdzie zaczynaliśmy zwiedzanie zaczęło nawet nieśmiało przebłyskiwać przez chmury słoneczko.

Zwiedzanie Drogi Królewskiej rozpoczęliśmy od Barbakanu. Potem przeszliśmy przez Bramę Floriańską i ulicą Floriańską doszliśmy do Rynku Głównego. Po przekazaniu informacji i pokazaniu najważniejszych zabytków znajdujących się na rynku, czyli: Sukiennic, Kościoła Mariackiego, Kościoła św. Wojciecha, Wieży Ratuszowej i pomnika Adama Mickiewicza daliśmy młodzieży trochę czasu wolnego na zakup pamiątek, wizytę w McDonaldzie i podziwianie krakowskiej starówki.

W samo południe, już wszyscy razem, wysłuchaliśmy krakowskiego hejnału i udaliśmy się ulicą Grodzką w stronę Wawelu. Po drodze minęliśmy jeszcze kościół św. Piotra i Pawła oraz dom Jana Długosza i przeszliśmy na zamek. Samego zamku nie zwiedzaliśmy, weszliśmy natomiast do Katedry Królewskiej aby obejrzeć grobowce królewskie i słynny Dzwon Zygmunta. Następnie udaliśmy się na zamkowy dziedziniec i wzdłuż murów obronnych nad Wisłą przeszliśmy pod smoczą jamę, gdzie urzęduje Smok Wawelski. Stamtąd, brzegiem Wisły poszliśmy już do naszego autokaru.

Dalsza część podróży powrotnej minęła nam już przy ładnej pogodzie. Mieliśmy po drodze jeszcze jeden krótki postój na toaletę. Do Warszawy przyjechaliśmy około godziny 18. Niestety tradycyjne korki w Jankach i Raszynie przedłużyły nasz powrót o ponad godzinę i na miejsce przyjechaliśmy parę minut po 19. I tak oto zakończyła się tegoroczna zielona szkoła w Pieninach!