niedziela, 28 grudnia 2014

Parc Phoenix i Jardin Exotique

W niedzielę zaplanowaliśmy dwie wycieczki przyrodnicze. Rano pojechaliśmy do Parku Phoenix. To bardzo ładny park położony blisko lotniska w Nicei. Można w nim oglądać przeróżne gatunki roślin z całego świata, jest też oranżeria. W parku znajduje się także wiele różnych dzikich zwierząt, choć nie jest to typowe zoo. Po jego zwiedzeniu poszliśmy jeszcze na chwilę do znajdującego się na terenie parku małego muzeum Azji.

Drugą część dnia spędziliśmy znowu w Monaco. Ale tym razem pojechaliśmy do Ogrodu Egzotycznego (Jardin Exotique). Obejrzeliśmy chyba wszystkie możliwe gatunki kaktusów. Z parku roztaczają się także przepiękne widoki na całe Monaco. Zwieńczeniem wycieczki jest wizyta w bardzo ładnej jaskini. Na terenie parku znajduję się też małe muzeum przyrodniczo-archeologiczne. Po zobaczeniu całości udaliśmy się do monakijskiego McDonalda, żeby zaspokoić głód.

Gdy już wracaliśmy było ciemno. Zatrzymaliśmy się jeszcze na pół godzinki w Eze Village, żeby zwiedzić to urocze miasteczko, z którego można również podziwiać piękny widok na Niceę nocą.