czwartek, 15 września 2016

Obóz integracyjny - Gawrych Ruda - dzień 2

Drugi dzień obozu integracyjnego był najbardziej intensywny pod względem zaplanowanych zajęć. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się do pobliskiego Płociczna, skąd wyruszyliśmy w podróż Wigierską Kolejką Wąskotorową. Po drodze zatrzymywaliśmy się na punktach widokowych rozlokowanych w najpiękniejszych miejscach na trasie kolejki, zlokalizowanych przede wszystkim nad brzegami Jeziora Wigry. Po dotarciu do końca podróży mieliśmy półgodzinny przystanek, podczas którego odpoczywaliśmy w gospodzie popijając kawę i oglądając hodowane w pobliskiej zagrodzie czarne owce.

Po obiedzie czekały na młodzież kolejne atrakcje. Podzieliliśmy wszystkich na kilka grup, tak, aby chętni mogli skorzystać z wszystkich zaplanowanych atrakcji. I tak, gdy pierwsza grupa wybrała się na wycieczkę rowerową, pozostałe mogły wyruszyć kajakami na podbój jeziora, albo wybrać kąpiel w jeziorze. Była też niewielka grupka osób, które skorzystały z możliwości popływania na rowerku wodnym. Oczywiście po powrocie grupy rowerowej nastąpiła zamiana grup. Pogoda cały czas nam dopisywała. Bezchmurne niebo i bardzo ciepła, jak na wrzesień, woda w jeziorze, pozwoliły nam korzystać z uroków Suwalszczyzny do późnych godzin popołudniowych.

A zamiast kolacji wszyscy spotkaliśmy się dziś na przygotowanym przez obsługę ośrodka "Zatoka Uklei" ognisku. Były oczywiście pieczone kiełbaski, a Ci, którzy nie mieli na nie ochoty, mieli przygotowaną również "normalną" kolację. Przy ognisku znalazły się osoby umilające wieczór grą na gitarach. Ognisko skończyło się przed północą, a wracającą do pokojów młodzież odprowadzały głośne odgłosy ryczących na rykowisku jeleni.