piątek, 16 września 2016

Obóz integracyjny - Gawrych Ruda - dzień 3

Ostatni dzień pobytu minął nam w większości na drodze powrotnej do Warszawy. Mieliśmy jednak zaplanowaną też na ten dzień jedną atrakcję. Po wczesnym śniadaniu wybraliśmy się do byłego klasztoru Kamedułów malowniczo położonego na wzgórzu nad jeziorem Wigry.

Klasztor został ufundowany w 1667 roku przez Jana II Kazimierza Wazę z obowiązkiem codziennej modlitwy o oddalenie od kraju wszystkich nieszczęść. W 1805 klasztor skasowano, a zakonnicy przenieśli się na podwarszawskie Bielany. W klasztorze w latach 1975–2010 mieścił się Dom Pracy Twórczej Ministerstwa Kultury i Sztuki. Obecnie obiekt ponownie wrócił we władanie kościoła. W dawnych eremach znajdują się pokoje gościnne i apartamenty, które można odpłatnie wynajmować. Na terenie klasztoru można zwiedzić Apartamenty i Kaplicę Papieską, Krypty w Kościele, Wieżę Zegarową, wystawy oraz czytelnię Jana Pawła II, ufundowaną po jego noclegu na terenie Klasztoru w 1999 r. Późnobarokowy kościół z bogatym wystrojem wnętrza jest ciągle użytkowany i cieszy się popularnością wśród nowożeńców. Odbywają się w nim również koncerty chorału gregoriańskiego.

Po wizycie w Klasztorze udaliśmy się w drogę powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się na posiłek, tradycyjnie już w McDonaldzie. Tym razem postój wypadł w Ostrołęce. Do Warszawy przyjechaliśmy około godziny 17.