piątek, 10 grudnia 2021

Szkolna wycieczka do Wieliczki i Krakowa - dzień 2

Drugi dzień wycieczki upłynął nam na zwiedzaniu Zamku Królewskiego i Katedry na Wawelu oraz historycznego centrum Krakowa. Najpierw podeszliśmy z parkingu do Smoka Wawelskiego. Potem weszliśmy na Zamek i poszliśmy zwiedzać Katedrę na Wawelu. Weszliśmy oczywiście zobaczyć również Dzwon Zygmunta oraz krypty i groby Królewskie.

Po zwiedzeniu Zamku i Katedry przeszliśmy pod Dom Długosza, kościół św. Piotra i Pawła, następnie weszliśmy na chwilę do Bazyliki Franciszkanów św. Franciszka z Asyżu. Podeszliśmy również pod słynne Papieskie Okno, a następnie poszliśmy do Collegium Maius, skąd dotrliśmy w końcu na krakowski Rynek.

Przed dalszym zwiedzaniem mieliśmy 45 minut czasu wolnego na zakup pamiątek. Później przeszliśmy przez Sukiennice pod Kościół Mariacki, gdzie o 13.00 wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. I to już był ostatni punkt naszego zwiedzania.

Kraków - Kościół Mariacki

Później poszliśmy jeszcze na obiad do restauracji "Pod Smoczą Jamą", znajdującej się tuż obok Wzgórza Wawelskiego. A po obiedzie wróciliśmy już do naszego autokaru i pojechaliśmy w kierunku Warszawy. Pod szkołą byliśmy o godzinie 19.00 i tak skończyła się nasza krótka wycieczka.