wtorek, 10 kwietnia 2018

Zielona Szkoła - Radków 2018 - dzień 1

Dzisiaj rozpoczęła się Zielona Szkoła - Radków 2018. W tym roku postanowiliśmy nie organizować wyjazdu samodzielnie, tylko skorzystać z usług uznanego biura Chris. Na miejsce wycieczki wybraliśmy Camp Radków, przepięknie położony nad Zalewem Radkowskim, u podnóża Gór Stołowych. Wygląda na to, że w tym roku będziemy mieli przepiękną pogodę podczas całego wyjazdu. Dzisiaj przez całą drogę świeciło piękne słońce, a temperatura przekraczała 200C. I tak ma być, według prognoz, przez cały ten tydzień.

Na miejsce przyjechaliśmy tuż przed godziną 15. Akurat na obiad, po którym mieliśmy trochę czasu na rozpakowanie się. Później wszyscy uczestniczy zostali podzieleni na 15‑osobowe grupy i rozpoczęły się zajęcia z instruktorami. Moja klasa trafiła do grup 1 i 2 i tak się złożyło, że dzisiaj mieliśmy w planie rowerową wycieczkę do Wambierzyc. Podzieliliśmy się na dwie grupy. Ja pojechałem z grupą drugą, która musiała się sporo namęczyć, gdyż trasa była dłuższa, wiodła po wąskich leśnych ścieżkach oraz pokonywaliśmy spore przewyższenia terenu. Pierwsza jechała łatwiejszą i krótszą trasą, ale to właśnie tutaj zdarzył się w drodze powrotnej przykry wypadek, gdyż na szutrowym odcinku trasy wywróciła się jedna z uczennic i tak niefortunnie upadła, że skręciła sobie staw skokowy. Ponieważ skręceniu towarzyszył również ból, a wokół torebki stawowej zrobił się spory obrzęk, to po kolacji wsiedliśmy do samochodu i pojechaliśmy do szpitala w Polanicy Zdrój.

Całość wizyty w szpitalu zajęła nam około godziny, co jest chyba jakimś rekordem, biorąc pod uwagę polską służbę zdrowia. Izba przyjęć prawie pusta, lekarze sympatyczni, rentgen wykonany niemal natychmiast. Aż mi się wierzyć nie chciało, że może być tak… normalnie. Na szczęście skręcenie okazało się bez złamania i lekarz zasugerował nam ortezę, po którą musimy podjechać jutro rano, gdyż dzisiaj już było za późno.

Po powrocie pozostało nam już tylko dokończenie rozpakowywania się i spanie.