czwartek, 28 maja 2015

Zielona szkoła - Wigry 2015 - dzień 3

Dziś po śniadaniu wybraliśmy się na przejażdżkę wigierską kolejką wąskotorową. Trasa liczy około 10 kilometrów, prowadzi wzdłuż brzegu jeziora Wigry oraz przez Puszczę Augustowską. Po drodze kolejka zatrzymuje się w kilku ciekawych miejscach, na których jest kilkanaście minut czasu wolnego na ich zwiedzenie. Cała wycieczka trwa około dwóch godzin. My mieliśmy dzisiaj w miarę dobrą pogodę. Nie było co prawda słońca, ale nie było też zimno.

W czasie przejażdżki oraz na postojach porobiłem sporo zdjęć przyrody (zarówno tej nieożywionej jak i ożywionej). Najfajniejsze zdjęcia zamieszczam poniżej.

Po obiedzie pojechaliśmy na chwilkę rowerami do sklepu a później chętni wybrali się na krótką, około godzinną, wycieczkę kajakową. Ponieważ wiało dość mocno i przez chwilę nawet kropił mały deszczyk, to nie odpływaliśmy zbyt daleko od naszej przystani. Za to jutro ma być w końcu dużo lepsza pogoda, więc mamy nadzieję, że nasza całodzienna wyprawa kajakowa będzie bardzo udana.

A zamiast kolacji mieliśmy dziś ognisko. Oczywiście z kiełbaskami. Nie zostaliśmy na ognisku długo, bo przecież dzisiaj był finał Ligi Europejskiej. Ale zanim obejrzeliśmy mecz, spotkała nas jeszcze miła niespodzianka ze strony pogody. Otóż wreszcie na koniec dnia wyszło słoneczko i pożegnało dzień przepięknym zachodem, który oczywiście uwieczniłem na zdjęciach :).