środa, 5 kwietnia 2017

Na szlaku Orlich Gniazd - Zielona Szkoła - dzień 2

Po śniadaniu pojechaliśmy w kierunku Ojcowskiego Parku Narodowego. Na parkingu pod zamkiem w Pieskowej Skale czekali już na nas przewodnicy, którzy oprowadzili nas po bogato wyposażonych wnętrzach jednego z najpiękniejszych polskich zamków. Zwiedzanie trwało ponad półtorej godziny, ale mogłoby trwać dużo dłużej, gdyby przewodnik miał opowiedzieć nam o wszystkich zamkowych eksponatach.

Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się pod najsłynniejszy chyba ostaniec skalny w Polsce, jakim jest oczywiście słynna Maczuga Herkulesa. Po zrobieniu zdjęć wróciliśmy do autokarów i pojechaliśmy dalej Doliną Prądnika w kierunku Ojcowa, mijając po drodze liczne wapienne ostańce i kościółek zbudowany nad rzeką. W Ojcowie wysiedliśmy na parkingu pod ojcowskim zamkiem i poszliśmy na godzinny spacer w kierunku Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości. Po drodze weszliśmy na punkt widokowy na skałce Jonaszówka, mijaliśmy też liczne wapienne ostańce (między innymi Igłę Deotymy i Rękawicę), hodowlę pstrąga potokowego i malutką grotę skalną. Przy Bramie Krakowskiej i Źródełku Miłości zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę, po czym wróciliśmy do autokarów, pożegnaliśmy przewodników i pojechaliśmy zwiedzać kolejną atrakcję dzisiejszego dnia.

Tą atrakcją była Jaskinia Nietoperzowea. Znajdująca się niedaleko Ojcowa i Parku jaskinia nie należy może do najpiękniejszych, ale z racji tego, że sezon turystyczny jeszcze na dobre się nie rozpoczął i słynna Grota Łokietka w Ojcowskim Parku Narodowym jest jeszcze nieczynna, to postanowiliśmy wybrać do zwiedzania właśnie tę jaskinię. Zarządzana ona jest przez prywatnych właścicieli, dzięki czemu otwarta jest już od początku kwietnia. Jaskinia usytuowana jest w grupie skał górnej części Doliny Będkowskiej. Położona 447 m n.p.m. ma 306 metrów długości. Jest jedną z największych jaskiń Jury Krakowskiej.

Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiadokolację, a po niej osoby chętne poszły do znajdującego się niedaleko we wsi sklepu spożywczego na zakupy.