czwartek, 25 kwietnia 2019

Wycieczka do Francji – 1 dzień – podróż

Jeden dzień przerwy i kolejny wyjazd. Tym razem na szkolną wycieczkę do Francji.

Zdecydowaną większość czasu spędzimy na zwiedzaniu Paryża, jednak zanim dotrzemy do stolicy Francji najpierw mamy zaplanowane zwiedzanie Strasbourga – pięknego miasta położonego przy samej granicy z Niemcami. Jednak najpierw trzeba było jakoś do niego dojechać, a to około 1300 kilometrów z Warszawy. W związku z tym cały pierwszy dzień spędziliśmy w autokarze.

Wyjechaliśmy spod szkoły tuż przed 5 rano. Niestety za Wrocławiem, w okolicach Legnicy trafiliśmy na korek spowodowany wypadkiem na autostradzie A4 (co na tym odcinku jest niestety prawie codzienną normą). Musieliśmy więc jechać objazdami i straciliśmy przez to sporo czasu. Dodatkowo koło Drezna znów mocno się zakorkowało i kolejne kilkanaście kilometrów jechaliśmy iście żółwim tempem. Jakby tego było mało w okolicach Norymbergi trafiliśmy na kolejny korek. I niestety był on dzisiejszego dnia najdłuższy, bo miał aż kilkanaście kilometrów. Długimi momentami po prostu staliśmy. Straciliśmy tutaj spokojnie ponad półtorej godziny.

Na szczęście więcej przygód po drodze już nie mieliśmy, ale i tak do hotelu dotarliśmy z dużym opóźnieniem, bo dopiero po północy. Trzeba się więc „intensywnie” wyspać, bo jutro od rana zwiedzamy Strasburg.