piątek, 26 kwietnia 2019

Wycieczka do Francji – dzień 2 – Strasburg

Po typowo francuskim śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie Strasburga. Do centrum podjechaliśmy autokarem i z parkingu zaczęliśmy zwiedzanie tego pięknego miasta. Obeszliśmy całą dzielnicę Petite France, czyli po prostu Starówkę i na koniec weszliśmy do najważniejszego zabytku miasta, czyli Katedry Najświętszej Marii Panny (Notre Dame).

Po pieszym zwiedzaniu przyszedł czas na rejs po okalającej stare miasto rzece L’Ill. Ponad godzinny rejs upłynął nam bardzo szybko i przyjemnie, gdyż pogoda dzisiaj dopisuje, a w przerwach między podziwianiem przepięknych budowli można było wystawić twarz do słońca i się poopalać. W czasie rejsu widzieliśmy wszystkie najważniejsze zabytki i budynki w mieście. Przepływaliśmy także dwa razy przez zabytkowe śluzy, wyrównujące różnice w poziomie rzeki na terenie miasta. Statek dopłynął również pod siedziby instytucji Unii Europejskiej: nowoczesny Parlament Europejski i Europejski Trybunał Praw Człowieka, starą siedzibę parlamentu oraz budynek Rady Europy.

Po rejsie wróciliśmy do autokaru. Około 15 wyjechaliśmy ze Strasburga i obraliśmy kierunek na Paryż. Zaraz po wyjeździe z miasta na autostradę zaczął padać deszcz. Po drodze, w okolicach Metz, zatrzymaliśmy się na obiadokolację we Flunchu, który znajdował się w centrum handlowym. Mieliśmy więc także okazję do zrobienia zakupów w Auchanie, z czego większość chętnie skorzystała.

Do Paryża dojechaliśmy późnym wieczorem. W międzyczasie przestał padać deszcz i mamy nadzieję, że jutro pogoda również będzie nam sprzyjać podczas zwiedzania. Po rozlokowaniu się w hotelu poszliśmy spać. Jutro po śniadaniu ruszamy na podbój stolicy Francji.